Velkommen til NorddjursLIV
Kære læser
Sikke jeg har glædet mig til i dag.
Nu er det nye og ultralokale medie NorddjursLIV nemlig gået i luften.
Vi er sat i verden for at fortælle om livet og hverdagen i Norddjurs, og hvad enten du er bosat i Auning, Grenaa, på Anholt eller et sted midt i mellem er jeg glad for, at du læser med.
For vi er til for dig. Og for Norddjurs, hvor der i den grad er gang i udviklingen.
I Grenaa er Kattegatcentret i gang med en større udvidelse, der rummer 1.500 m² fordelt på to etager. På skolen i Glesborg får eleverne nu lov til at fortsætte i 7. klasse, efter byrådet i december vedtog at støtte en overbygning. Og i Auning og Grenaa gør man klar til snart at bygge flere større ældreboliger, der kan rumme ægtepar.
Alt det - og meget mere - kommer du til at kunne læse mere om i nærmeste fremtid.
Vi udkommer med et overskueligt nyhedsbrev et par gange om ugen og gør os umage for kun at fortælle det, der har relevans for dig. Nyhedsbrevet kan du tilmelde dig og modtage direkte i din mailboks.
I starten er det gratis, men med tiden kommer det til at koste en lille smule. Til gengæld får du gennemarbejdet og nærværende journalistik serveret direkte i mailboksen - og du slipper for annoncer.
Inden vi når så langt, skal du møde mig. Jeg hedder Emma Ahlgreen Haa, jeg er 25 år og uddannet journalist. Det er mig, der kommer til at stå i spidsen for NorddjursLIV, og mig der kommer til at møde jer rundt omkring i kommunen.
Jeg har beskæftiget mig med lokaljournalistik med fokus på Aarhus og Østjylland siden 2017, og selvom jeg i øjeblikket bor i det vestlige Aarhus, så har jeg en kæmpe kærlighed til Norddjurs, hvor jeg er kommet hele mit liv hos mine bedsteforældre og familie i Grenaa.
Men jeg vil også godt være ærlig. Jeg er ikke ekspert i Norddjurs. I hvert fald ikke endnu. Derfor får jeg brug for din hjælp og dine indspark.
Jeg håber derfor, at du vil hjælpe mig med at blive klogere på, hvad der sker i kommunen, og hvad jeg skal sætte fokus på her på NorddjursLIV.
Så send endelig en mail, hvis du har noget, jeg skal vide. Du kan altid komme i kontakt med mig på emahh@norddjursliv.dk.
I løbet af de næste par dage udkommer det næste nyhedsbrev, hvor jeg dykker ned i skolelukningerne i Norddjurs og taler med en forældregruppe, der valgte at åbne en privat skole, da kommunalbestyrelsen lukkede overbygningen på den lokale folkeskole.
Jeg håber, at du har lyst til at tilmelde dig og læse med. Jeg vil i hvert fald gøre mit for at skrive artikler og fortælle historier, der giver dig større indsigt i, hvad der foregår i dit lokalområde.
Kan du lide det, du læser, så prik endelig din nabo på skulderen og fortæl, at NorddjursLIV nu eksisterer.